Dé full-service groothandel in zonnestroomsystemen!

Hoe gaat 4BLUE om met de COVID-19 maatregelen?

17-03-2020

Laten we ten eerste voorop stellen dat wij de adviezen van het RIVM en de overheid erg serieus nemen. We willen dan ook ons respect uitspreken voor iedereen die momenteel een vitale rol speelt in onze maatschappij, en alle mensen die zoveel mogelijk doen om de verspreiding van dit virus zoveel mogelijk te voorkomen (of uitstellen). In de onderstaande blog willen we jullie een inkijkje geven in hoe we dit bij 4BLUE aanpakken.

Processen gaan gewoon door

In deze digitale wereld verandert er aan de manier waarop we werken weinig. Ons hele team werkt in een online Cloud en dat maakt het voor ons gemakkelijk om thuis te werken. Offertes en berekeningen kunnen gewoon gemaakt worden en (bijna) alle processen gaan door op de manier zoals jullie dat van onze gewend zijn. Er zijn een aantal dingen die we de komende weken even niet doen, namelijk: Fysieke afspraken met klanten en relaties, (deze kunnen telefonisch) en we laten geen orders afhalen bij ons magazijn. Daarnaast zijn alle evenementen van de komende weken geannuleerd.

Er zijn wel een aantal mensen op kantoor aanwezig, maar zij werken apart in afgesloten ruimtes en lunchen bijvoorbeeld ook niet gezamenlijk. Dat lijkt misschien saai (dat is het ook), maar we vinden onze gezondheid en die van anderen de allerhoogste prioriteit. Dus daarom doen we het even met zwaaien naar elkaar van achter het glas van onze kantoren.

In je huispak achter je laptop

Ons wekelijkse werkoverleg vond gisteren plaats per videoconference. Omdat we dit (eerlijk gezegd) nog nooit eerder gedaan hadden duurde het een paar minuten voordat iedereen er klaar voor zat. Één collega zei dat zijn camera niet werkte maar we verdenken hem ervan dat hij geen broek aan had. Want ja; als je thuis werkt kun je natuurlijk lekker in je huispak achter je laptop gaan zitten! Het mooie aan deze videoconference was dat het wat efficiënter leek te zijn doordat er alleen het noodzakelijke besproken werd. ‘’This-could-have-been-an-email-discussies’’ werden (verrassing) een e-mail. Wij kunnen er dus zelfs nog wat van leren!

10 tips voor thuiswerkers

Van onze manager kregen wij een aantal tips om thuis zo efficiënt mogelijk te werken. Deze tips (in het kort) zijn:

1. Kies je werkplek bewust
2. Zorg voor routine
3. Kleed je aan (!)
4. Sla je ontbijt niet over
5. Daag jezelf uit
6. Maak een planning
7. Werk in blokken
8. Neem een echte pauze
9. Maak het gezellig
10. Stop op tijd

Vertrouw elkaar

Hele bruikbare tips voor als je thuis werkt en dit niet gewend bent. Zo ben ik zelf bijvoorbeeld al drie keer van thuiswerkplek gewisseld en uiteindelijk toch aan de keukentafel geëindigd. Het is even zoeken maar probeer er vooral je eigen weg in te vinden. Sommige mensen kunnen bijvoorbeeld prima een wasje vouwen en tegelijk een telefonische meeting houden, of zonder broek in een werkoverleg zitten. Belangrijk is wel dat we elkaar vertrouwen dat het werk wel écht gedaan wordt.

Bij 4BLUE gaat alles in ieder geval gewoon door en passen we aan de situatie aan voor zo lang het gaat duren. Je kunt ons goed bereiken via de chat op onze website, via het ticketsysteem, per mail en dus ook via de vaste lijn 024 204 2090. Succes iedereen de komende tijd, en pas goed jezelf en anderen!

denniskantoor