FAQ Monitoring Growatt

Voor iedere omvormer geldt dat een monitoringmodule altijd op een andere poort (met DIP-switch) moet worden aangesloten, namelijk de RS-232. Het instellen van monitoring gebeurt altijd via de app ‘ShinePhone’, beschikbaar op Android en iOS of via de website van Growatt.

Android download iOS download



NIEUW!

De ShineWiFi-S wordt momenteel geleverd. Deze brengt een nieuwe feature met zich mee; de configuratie van de stick kan ook plaatsvinden middels een vernieuwde web-interface i.p.v. via de ShinePhone App. Voor hulp bij het installeren raadpleeg de handleiding onderaan deze pagina. 

 

Welke software mogelijkheden heb ik om prestaties van mijn Growatt omvormer te bekijken?
1. ShineLan (Bekabeld)
2. ShineWiFi (draadloos)
3. ShineLink (draadloos RF)
4. Shine WebBox (meedere omvormers tegelijk monitoren) 

Mijn koppeling met een monitoringsmodule is niet meer mogelijk, wat nu?
- Is uw router/modem onlangs vervangen? Dan is de kans groot dat dit ervoor zorgt dat u geen verbinding meer heeft met uw datalogger. U zult opnieuw moeten verbinden met de module via het nieuwe modem of de router.
- Bent u recent geswitcht van provider? Dan beschikt u wellicht over nieuwe hardware geleverd door uw nieuwe provider. Hier dient een nieuwe koppeling te worden gemaakt met de datalogger.
- Heeft uw modem/router onlangs een ‘hard-reset’ gehad, door bijvoorbeeld stroomuitval? Dan dient het modem of de router opnieuw geconfigureerd te worden en moet er een nieuwe koppeling plaatsvinden naar de datalogger.

Oplossing via de app "ShinePhone":
Stap 1: Klik op “+” rechtsboven in de app en selecteer “datalogger list”. 
Stap 2: Druk minimaal 3 sec. op de datalogger in de lijst zodat er een pop-up komt met “Configure datalogger”.
Stap 3: U navigeert nu naar de WiFI pagina en kunt de datalogger opnieuw proberen te koppelen.

Hoe installeer ik mijn monitoringsmodule?
1. ShineLAN
2. ShineLink
3. ShineWiFi  Of ShineWiFi-S (Black)
4. Webinterface ShineWiFi-S
5. Shine WebBox